פירון: "ההסכם עם יהדות התורה הוא הכרזה על מלחמת תרבות"

    שלום בידרמן 2 Comment on פירון: "ההסכם עם יהדות התורה הוא הכרזה על מלחמת תרבות"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שי החינוך (כמה טוב להוסיף-) לשעבר, שי פירון, שניסה להחמיר ולהרוס את החינוך החרדי דרך חיוב לימודי ליב"ה והקמת זרם חינוך ממלכתי־חרדי -אמר לעיתונאית דה מרקר מירב ארלוזורוב כי ההסכם המסתמן עם יהדות התורה הוא בבחינת "מלחמת תרבות".

    בכתבה שהובאה בדה מרקר משם אנו מצטטים אומר פירון "עזבו את הכסף. החמור בהסכם הקואליציוני הוא שינוי תרבותי של מדינת ישראל באמצעות הסכם פוליטי – שינוי בגיור, בקבורה, בנישואים, במעמד בתי הדין, במעמד בתי הספר החרדיים. באמצעות סיטואציה פוליטית משנים את פניה של האומה. אני חושב שבעוד שנתיים־שלוש הציבור החרדי יבין את גודל הטעות שהוא עושה עכשיו: מדובר ברשימת דרישות מוגזמת, כמעט חזירית, שפוגעת בזהות היהודית של מדינת ישראל ולכן תקומם עליו את הציבור החילוני. גם כל התהליכים החיוביים שהחלו בציבור החרדי ייגדעו באִבם".

    ח"כ משה גפני, הכחיש לארלוזורוב כי ההסכם הקואליציוני שנחתם הוא תקדימי. לדבריו, חלק מהדרישות המופיעות בהסכם, כגון הדרישה שמעמדו של החינוך החרדי יובטח בחוק ייעודי, נכללו גם בהסכם הקואליציוני ב–2009. "החוק יתייחס לכך שמדובר בחינוך לא רשמי. זהו תקציב שנלקח בידי סיעת הבית היהודי, נגרע מהחינוך החרדי והועבר לאולפנות של הציונות הדתית כתשלום על שעות תפילה ומינוי רבנים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חזיר כפשוטו ממש פושט טלפיו ואומר כשר אני-גועל נפש אני רץ להקיא כבר שאני שומע את שמו של המשומד שייגעץ ועוכר ישראל הזה!!!!!!
      איכס!

    2. 1

      שי פירון איזה הגדרה מתאימה קראת לעצמך: חזיר